vineri, 2 decembrie 2011

Culoarea parului meu

LazyCat m-a complimentat pentru culoarea parului meu si m-am gandit sa scriu despre asta, poate va e de ajutor. De ceva timp nu ma vopsesc decat la coafor, mai ales de cand m-am hotarat sa-mi deschid culoarea parului si acasa n-aveam curaj sa fac asta. Am avut norocul sa dau peste o coafeza/ colorista foarte priceputa la salonul pe care-l frecventez in Vitan - Belladona. I-am spus coloristei Sanda ca vreau o nuanta mai deschisa cu ceva suvite, dar nu foarte evidente si sa nu-mi forteze parul. Adica sa mearga pana acolo unde suporta el, fara sa fie nevoie de chestii puternice. Ma gandeam ca daca tot vreau o nuanta mai deschisa, sa nu ma grabesc, ci s-o fac gradat. Ceea ce s-a si intamplat. Sanda facut un mix de culori-vopsele (am ales Wella, ele mai au si L'Oreal) si mi-a iesit. Ceea ce se vede la postul anterior e a doua etapa de colorare, veche de cateva luni bune. Tot asa i-am spus, sa-l mai deschida putin, dar sa nu forteze (Culoarea mea naturala e un saten inchis. Ultima data nu mi-am facut decat radacinile. Sunt foarte multumita de cum lucreaza fata asta! E pasionata de meseria ei, se informeaza, merge la cursuri etc, asa ca numai la ea o sa apelez, pentru ca e si foarte dratguta si discreta. Pricepe imediat ce vreu, lucreaza repede si curat, am incredere totala in ea! Iar secretul e sa nu mai punem degetul pe o culoare anume din catalog, ci sa-i explicam profesionistului cam ce vrem si el, daca e priceput, iti face ce ti se potriveste, bineinteles tinand cont si de dorintele clientului. Repet, eu asa am procedat cu Sanda si bine am facut. Ea, cand ma vopseste, face mix de mai multe culori, in functie de parul meu, de nuanta, e vorba de mai multi factori la mijloc.

Asadar, iata pe scurt cateva reguli atunci cand vrei sa va schimbati culoarea parului. Stiu ca poate par banale, dar mie, pana mi-au intrat bine in cap, a trebui sa trec prin a avea parul ars de-a dreptul de la niste suvite, facute de o idioata la un salon obscur,  sa ma vopsesc singura acasa si sa ma trezesc cu pletele colorate neuniform (in cel mai bun caz), sa ma vopsesc la un salon bun, dar cu o culoare total nepotrivita pentru mine, fara sa ma sfatuiasca nimeni ce si cum (ca daca mie mi-a intrat in cap ca vreau bruneta, atunci bruneta sa fiu!!!) chiar adaca arat batrana si urata) si altele asemenea.

Deci:
- informati-va in prealabil, nu va grabiti! faceti simulari pe net cu diverse culori, nu se stie niciodata, poate nici nu luati in calcul sa va faceti roscata si poate asta e culoarea voastra!

- nu va mai vopsiti acasa!!! chiar daca mama, sora, vecina "se pricep", ca vopsesc toate vecinele din bloc, mai bine nu! niciodata nu vor sti cate stie un profesionist, ca doar de-aia e ala profesionist si mama/sora/ prietena fac altceva! da, e mai scump, dar imaginea, aspectul vostru merita! 

- poate nu e cazul sa va vopsiti? nu e musai, stiu multe fete cu un par superb, frumos, care ar trebui pastrat ca atare; da, eu m-am vopsit prima data la 16 ani, cu toate ca tata s-a rugat de mine cu cerul si cu pamantul sa n-o fac; cine sa ma opreasca din a ma face bruneta? dupa, aratam cu 10 ani mai in varsta.... daca as putea da timpul inapoi, nu m-as mai vopsi (sau nu de la 16 ani...)

-  nu faceti schimbari radicale, aveti rabdare ca sa nu va distrugeti parul. orice s-ar zice, vopsirea e o agresiune chimica asupra parului; daca v-a intrat in cap, aveti rabdare s-o faceti gradual, cu cele mai bune produse si NEAPARAT la un salon cu coafeza recomandata de o sursa de incredere; nu va lasati podoaba capilara pe mana oricui, sunt si multi ageamii;

- cautati salonul perfect! dureaza, nu e toata lumea norocoasa sa gaseasca ce-i mai bun din prima; recunosc, criteriul meu principal e sa fie aproape de casa; dar nimic nu m-ar opri sa-l schimb daca as avea parte de servicii proaste; sunt o norocoasa din pct asta de vedere - am salon si bun, si aproape (si nu scump!)

- consultati-va cu coloristul, nu fiti capsomane! intrebati-l ce v-ar sta mai bine, ce presupune schimbarea, cat de greu se intretine noua culoare, etc! nimeni nu le stie pe toate, dar oricum un coafor colorist tot stie de 1000 de ori mai multe decat noi, oricat de multe bloguri am citi si oricat am rascoli pe net!

Spor!

Yours truly,
Daisy



2 comentarii:

LazyCat spunea...

foarte buna postarea ta.Cred ca o sa ti-o "imprumut" cat de curand pe Sanda:))

Daisy's Daily Make-Up spunea...

Mersi! Cand vrei, trimite-mi un mail si te indrum catre salon :))